Det är helt sant. Detta resultat har jag uppnått helt utan rynkkrämer eller kirurgisk korrigering. Inte illa eller hur och ganska lätt, men lite svårare att bibehålla resultatet. Såhär gjorde jag för att få omedelbart resultat:

Jag har helt enkelt rätat på mig, dragit in hakan, släppt ner axlarna och dragit dem något bakåt jämfört med den position de är ”vana” vid. Jag har ändrat på hela min hållning helt enkelt från ohälsosam till hälsosam. Vad är det då som är svårt? Jo, att BIBEHÅLLA denna nya hållning. Det kräver uppmärksamhet och övning. Men det är definitivt värt det. Dels såklart för att få en rynkfri hals, dels då den viktigaste orsaken för min del, förbättra mina ryggproblem. Det handlar om fler korrigeringar än i nacke och hals. Kolla in dessa ÖVNINGAR och sätt igång du också. Det är du värd!

Rekommenderar förstås också QIGONG för dig som vill träna kropp och sinne, antingen den medicinska varianten för oss som behöver det, dels för allmänt välmående för ALLA! Som lulebo åker jag till City Rehab och sjukgymnast/qigonglärare Roland Fransson för att få hjälp. Om du vill se exempel på qigong, taiji quan kan du kika här på Youtube 🙂

Följ och gilla: